عمر اسفالت در ايران رو به كاهش است
مطالب روز حمل و نقل

خشایار کاشانی جو، با اشاره به صحبت های رئیس مرکز پژوهش های وزارت راه مسکن و شهر سازی و استفاده از بتن فشرده به جای آسفالت تصریح کرد: دوام آسفالت استاندارد بین 20 تا 25 سال است و چون در ایران استانداردهای اولیه رعایت نمی شود به گفته مسئولان به پنج سال کاهش می یابد.

عضو شورای حمل و نقل همگانی با تاکید بر اینکه مسئولان امر چون نمی توانند آسفالت بادوام و استاندارد تولید کنند تنها صورت مساله را پاک کرده اند و به دنبال ماده جایگزین یا همان بتن فشرده که در هیچ یک از شهرهای پیشرفته دنیا استفاده نشده است، رفته اند.

وی افزود: متاسفانه در ایران به خاطر قراردادهای ناقصی که با پیمانکاران بسته می شود، آنها هیچ گونه مسئولیتی بعد از تحویل اسفالت در قبال آن ندارند در صورتی که در شهرهای دیگری از جمله "دبی"، پیمانکاران باید تا دو سال هزینه تعمیر و نگهداری آن را بر عهده بگیرند.

عضو شورای حمل و نقل همگانی با اشاره به بحث تولید و ایمنی خاطرنشان کرد: ساختار بتن به گونه ای است که یا به صورت پیش ساخته یا صنعتی در کارخانه ها آماده و در محل نصب می شوند و یا در محل موردنظر ساخته می شود که با توجه به شرایط اقلیمی، فصل و درجه حرارت می تواند بسیار خطرناک باشد.

کاشانی جو  درباره کم هزینه بودن بتن فشرده  نسبت با اسفالت تصریح کرد: باید هزینه ساخت بتن فشرده شده را با هزینه آسفالتی که برای نامحدودکردن سرعت بر روی آن ریخته می شود، حساب کنیم تا هزینه آن را نسبت به آسفالتی که همیشه استفاده می کردند، محاسبه شود.

وی درباره میزان استاندارد و دوام بتون فشرده در ساخت جاده و راه تشریح کرد: باید دید بتن فشرده در مقابل آسفالت از چه میزان لغزندگی، شیب بندی، اصطکاک لاستیک چرخ روی بتن، چگونگی خط کشی روی بتن و میزان خشی که روی آن می افتد، جرم حرارتی و میزان انعکاس نور که بر روی آن تابیده می شود، برخوردار است.

عضو شورای حمل و نقل همگانی در پایان خاطرنشان کرد: نباید شهرهای کوچک مانند هشتگرد را موش آزمایشگاهی پروژه های عمرانی و راهسازی کنیم، زیرا ممکن است به دلیل شرایط اقلیمی، فرهنگی و حتی تراکم جمعیت، پاسخ مثبتی به ما دهد که از کلانشهر تهران همان جواب را دریافت نکنیم.

منبع : تین نیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط masoudgoodarzi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 191
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->